Ikrafttrædelse
December 2009
Revideret
September 2020
Revideret af
Birgit Simonsen
Vibeke Poulsen og
Jeanett Christophersen Grønvad
Godkendt af
Ledergruppen Sygeplejen
Hvis du går forgæves til borgeren (kommer til en lukket dør) på selve dagen, hvor ydelsen skal leveres, er du ansvarlig for at finde ud af årsagen og handle derpå.
Du må aldrig gå uden at have undersøgt, hvorfor borgeren ikke er hjemme eller ikke åbner!
Først vurderer du borgerens tilstand/situation.
Forsøg først at ringe til borger. Mange har mobiltelefon. Opnås der ikke kontakt, fortsætter du som nedenfor.
Har ovenstående stadig ikke givet resultat, skal du opnå adgang til borgers bolig. Der skal altid være to, når der opnås adgang.
Rekvirer denne nøgle for at opnå adgang og tjekke om borger er hjemme og har brug for hjælp.
Låsesmed rekvireres. Udgiften til låsesmeden påhviler borgeren (er oplyst i kvalitetsstandarden).
Aalborg Kommune har aftaler med:
Hvis borger stadig ikke findes, aftales det videre forløb som udgangspunkt med evt. pårørende.
Hvis pårørende ikke kan kontaktes, aftales det videre forløb med planlægger/leder/koordinerende.
Hvis det skønnes nødvendigt, kontaktes politiet og nærmere aftales med disse. I tilfælde af kontakt til politi skal nærmeste leder altid kontaktes.
Se instruks for Livsforlængende behandling, herunder genoplivningsforsøg, hvis borger findes livløs.
Obs om der er taget stilling til genoplivning, se Cura Borgeroverblik på kortet ”Vigtigt”.
Såfremt der er sket noget, der har indflydelse på levering af personlig hjælp eller pleje fremadrettet, orienteres leder/planlægger.
Ikrafttrædelse
December 2009
Revideret
September 2020
Revideret af
Birgit Simonsen
Vibeke Poulsen og
Jeanett Christophersen Grønvad
Godkendt af
Ledergruppen Sygeplejen