Patient med bevilling på hjælpemiddel:
- Ved ophold på selvindskrivning- eller aflastningsplads skal patient medbringe egne bevilgede hjælpemidler.
- Ved behov for ændring af bevilling rettes henvendelse til kontinenssygeplejersken i patientens eget ældreområde.
- Ved behov for bestilling af hjælpemidler, kontaktes kontinenssygeplejersken ved ind- og fraflytning for at få ændret leveringsadresse hos leverandør til den midlertidige opholds-adresse/hjemadresse.
- Der bestilles max 1 karton bleer og øvrige hjælpemidler til max 1 måneds forbrug.
Patient uden bevilling på hjælpemiddel:
- Ved ophold på selvindskrivning- eller aflastningsplads medbringer patienten egne indkøbte bleer.
- Anlægger egen læge eller vagtlæge kateter, og der bliver behov for skift af kateter og tilbehør, tages dette i sygeplejedepotet i det område patienten opholder sig. Dette fortsætter indtil egen læge erklærer behovet for varigt eller henviser patienten til udredning på sygehuset.
- Er patienten under udredning på sygehuset leveres hjælpemidler fra aktuelle sygehus afdeling.
- For patient, der får inkontinensproblemer under ophold på aflastningsstedet, kontaktes kontinenssygeplejersken i patientens eget ældreområde med henblik på vurdering af situationen, evt. udredning, råd og vejledning.