Informationshåndtering

Læs om håndtering af informationer i forbindelse med ekstraordinære hændelser så Sundhedskrisestaben har et overblik over den samlede situation og løbende kan dokumentere forløbet.

Målet med håndtering af informationer er at sikre, at Sundhedskrisestaben har overblikket over den samlede situation og løbende kan dokumentere forløbet.

I forbindelse med en hændelse, hvor Senior og Omsorgs sundhedskrisestab er aktiveret, vil sundhedskrisestaben løbende modtage information fra forskellige kilder. Information vil tilgå fra samarbejdspartnere og forvaltningens egne enheder.

For at sikre, at relevante informationer kommer frem til staben, kan der iværksættes følgende foranstaltninger:

Forstærket overvågning af postkasse under en hændelse

Overvågningen omfatter Senior og Omsorgs hovedpostkasse.

Ansvarlig: [Direktørens Sekretariat]

Iværksættelse af medieovervågning

Kommunikationskonsulenterne i Direktørens Sekretariat iværksætter hurtigst muligt efter aktivering overvågning af sociale medier og relevante nordjyske medier.

Ansvarlig: [Kommunikationskonsulenterne i Direktørens Sekretariat]

Til beskrivelse af hændelsens situationsbillede kan evt. anvendes bilag 5: Skabelon for Senior og Omsorgs samlede situationsbillede.

Del indhold