1. Modtag besked om vejrsituationen fra vagthavende indsatsleder
2. Orienter Beredskabschef
3. Orienter Senior og Omsorgs Vagtcentral om situationen
4. Opret log
1. Afvent tilbagemelding fra Senior og Omsorgs Vagtcentral om aktiveringsniveau
2. Aktiver Sundhedsberedskabet
1. Modtag besked fra:
2. Orienter områdesygeplejerske/chefsygeplejerske om situationen
3. Hvis situationen ikke kan håndteres i den normale drift, kontaktes KVC mhp. aktivering af sundhedsberedskab
4. Tilkald evt. en kollega
5. Vær evt. behjælpelig med at orientere områdesygeplejersker i berørte områder i dagtid/kørende sygeplejerske i vagttid
6. Hold jer orienteret om vejrsituationen i tæt samarbejde med KVC
7. Modtag besked, hvis udkørsel indstilles – videregives til OSS
8. Vær behjælpelig med koordinering af livsnødvendige/livstruende besøg i samarbejde med områder og KVC
9. Vær behjælpelig med at koordinere transport af medarbejdere ved vagtskifte i samarbejde med KVC
10. Modtag besked, når udkørsel genoptages – videregives til OSS og til områderne
11. Informer og sørg for at berolige borgere, pårørende, personale, der kontakter Vagtcentralen
1. Modtag oplysninger fra Senior og Omsorgs Vagtcentral
2. Vurder situationen og beslut om sundhedsberedskabet skal aktiveres
3. Anmod Senior og Omsorgs Vagtcentral om at kontakte KVC med henblik på aktivering
4. Du skal være tilgængelig på telefon og bevæge dig til mødested for OSS
1. Vurder situationen ud fra de oplysninger, der er modtaget af Senior og Omsorgs Vagtcentral.
Casemix:
2. Revurder aktiveringsniveau og indsats.
3. Overvej om personale i andre forvaltninger kan blive berørt.
4. Formidl kontakt til relevante ledere: Funktionschefer, områdesygeplejersker eller kørende sygeplejersker, ledere af hjemmepleje – evt. institutionsledere og ledere af sundhedsplejen. Brug evt. Senior og Omsorgs Vagtcentral som formidler.
1. Modtag besked fra OSS/Senior og Omsorgs Vagtcentral vedrørende vejrlig.
2. I vagttid: Kørende sygeplejerske orienterer ledelsesrepræsentant. Kørende i hjemmeplejegruppe orienterer ledelsesrepræsentant.
3. Planlæg nødberedskab – der afvikles kun livsnødvendige besøg ved borgere.
4. Vær kreative i forhold til samarbejde på tværs af fag og områder.
5. Hold tæt kontakt med Senior og Omsorgs Vagtcentral og aftal, hvem der gør hvad i forhold til de berørte borgere.